Eerste dagen - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Eline Castelijns - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Eline Castelijns - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

02 Januari 2013 | Oeganda, Kampala

Zo, eindelijk heb ik een beetje tijd om dit hier te plaatsen. De eerste dagen had ik nog niet veel te vertellen, en erna was het steeds best druk of ik was heel moe.

Afgelopen vrijdag ben ik 's avonds hierheen gevlogen, zaterdagochtend kwamen we hier aan. Meteen toen we vanaf het vliegveld in Entebbe naar Kampala reden, kon ik al heel wat van de weg en de mensen hier zien. Het is hier echt zo anders dan in Nederland, maar op zich valt dat me allemaal nog wel mee.
Aan de manier van werken hier moet ik meer wennen, zo heb ik de afgelopen dagen gewend. Terwijl ik graag duidelijk wil weten wat ik moet doen, is de werkcultuur in dit land daar niet zo op gericht. Daarnaast zijn er op dat gebied nog wel meer dingen waar ik aan moet wennen, zoals het gebrek aan stiptheid en het feit dat mensen soms pas beginnen te praten als jij tegen hen praat. Ook vergeet ik heel vaak om eerst te vragen hoe het met iemand gaat, wanneer ik hem of haar begroet. Dan ben ik dus toch een echte directe Nederlander haha!

Zaterdag zijn we dus aangekomen, de volgende dag zijn we naar Jinja gereden. We zijn daar gaan kijken naar de "source of the Nile", waar de Nijl dus zegmaar begint vanuit het Victoriameer. Vooral de weg ernaartoe en terug vond ik heel leuk, het ding zelf was vooral heel toeristisch. En er waren een aantal mannen uit Bangladesh die steeds maar foto's van ons bleven nemen, wat heel irritant was.
Maar op de weg hier is het echt zoveel anders dan in Nederland. Ja oké, mensen rijden een stuk minder voorzichtig en alles is gevaarlijker, maar er is ook zoveel te zien op en langs de weg! Overal zijn mensen, lopen er koeien of geiten over de weg of zie je andere gekke dingen. Dit vind ik erg leuk om te zien.

Maandag was mijn eerste werkdag voor het schoolproject hier, en toen heb ik ook degene waar ik mee samen zal gaan werken leren kennen: Derrick. Hij is aardig, maar qua planning is hij niet zo sterk haha. We gingen een plan maken voor wat we wanneer af zouden hebben, maar hij denkt echt dat we al zoveel mogelijk deze week moeten doen en dat we dat ook allemaal af gaan krijgen. Nou, niet dus! Maargoed, we hebben die dag wel wat kunnen doen, en ik heb ook het schooltje gezien. Dat is pas een groot verschil met Nederland. Ik hoop binnenkort nog foto's van het schooltje hier neer te kunnen zetten, het is echt anders haha.
Maandagavond was het oudjaar, en dat hebben we hier thuis gevierd met vrienden van Marjon. Het was erg gezellig, en het was ook leuk om dingen te horen over hoe het er hier aan toe gaat (in allerlei opzichten). Wel gek om geen oliebollen te eten en geen champagne te drinken haha!

Dinsdag was echt een lui dagje, ik heb bijna niks gedaan dus dat is ook niet echt heel interessant om te vertellen haha.

Vandaag (woensdag) heb ik weer aan het project gewerkt. Aan het einde van de week als ik wat meer tijd heb zal ik daar wel wat meer over vertellen. Nu ga ik snel slapen, want morgen is het weer vroeg!

  • 02 Januari 2013 - 21:37

    Josina:

    he wat leuk Eline dat je er nu aan begonnen bent. Gewoon tijd voor nemen meid. En wat die oliebollen betreft dat halen we hier in Nederland nog wel een keer in.He weet je wat voor reclame hier nu op mijn pc staat naast jou blog....SCHOENEN,,,,,,,dat is nog een toepasselijk niet dan? XXXXX

  • 02 Januari 2013 - 23:17

    Maria:

    Wat fijn dat het gelukt is. Leuk om te lezen.
    Ik kijk al uit naar jouw eerste foto. Heel veel succes.
    xx

  • 03 Januari 2013 - 00:05

    Anne-Marie &Angela:

    Hallo dappere Eline, je bent nu een flink eind van ons vandaan maar we willen je toch nog een heel mooi 2013 wensen. Dank voor je verslag en als we het lezen dan lijkt het wel dat je echt in een heel andere wereld bent. We hopen dat je zult blijven genieten. Heel veel succes van ons tweetjes uit het rustige Bladel waar we het ook heel laat hebben gemaakt in de nacht van oud op nieuw.
    Heb jij met oudjaar nog iets bijzonders gedronken?
    We kijken uit naar alle foto's en verslagen van je.

    Tot spoedig en liefs van Anne-Marie en Angela XXX & XXX

  • 06 Januari 2013 - 17:46

    Gerard En Sabke:

    Hallo Eline
    hier een mailtje van ons uit een nat blaal.
    leuk deze mails van je zo hebben wij ook een beetje een idee wat je mee maakt
    Ja het zal heel anders zijn als in Nederland.
    Dat de mensen daar een heel ander tempo aanhouden wisten we van onze reizen
    en dan waren wij nog wel op vakantie, dus ik kan het goed begrijpen als je daar moet werken
    dat het soms wat moeilijk is.
    Geniet maar van de natuur,cultuur en de mensen je bent daarna weer een ervaring rijker
    Het is alweer jan. en eind deze maand ben je weer in ons koude Nederland
    Hoe is het eten daar????of is het gewoon europees.
    groetjes gerard en sabke


    ,

  • 06 Januari 2013 - 20:25

    Josina:

    het ontvangst viel helemaal weg. Ga maar lekker lezen goed om te horen en zien dat het goed met je gaat.XXXXXXXXXjosina

  • 08 Januari 2013 - 21:27

    Carla:

    Hallo Eline,
    Leuk om wat te lezen over jouw ervaringen. Heel herkenbaar jouw verhaal over de mannen uit Bangladesh, hier had Inge ook zo veel last van. Je bent blank en groot, dat is bijzonder. Veel succes en geniet er ook van. Groeten uit Gaanderen van Jos en Carla

  • 13 Januari 2013 - 18:42

    Lizette En Arno:

    Julli pap en mam waren vandaag op kraambezoek bij onze Bo. Zodoende dat ik nu je blog lees.
    Heel veel plezier nog en ik zal je avonturen volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Eline

Actief sinds 27 Dec. 2012
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 4778

Voorgaande reizen:

17 September 2014 - 30 December 2014

Zuid Afrika

28 December 2012 - 28 Januari 2013

Oeganda

Landen bezocht: